viernes, 14 de octubre de 2022

Camí de Sant Jaume Francés 2022

Dels dies 6 al 10 he fet la segona part del primer tram del Camí de Sant Jaume Francès. El dia 5 em vaig desplaçar amb tren fins Logroño, lloc on vaig acabar al 2019 amb la meva amiga Luz Marina, i vaig anar fins Burgos. Han estat només 5 etapes però m'han permès retrobar-me amb l’ambient del camí que trobava a faltar després d’aquests tres anys d’aturada forçosa per la pandèmia.

  • Etapa 8 Logroño - Nájera 29,2 Qm 
Etapa llarga sense massa dificultat. Pas pel pantà de La Grajera i pujada al Alto de San Antón (670 m.s.n.m.) El protagonista del dia les vinyes de La Rioja.

  • Etapa 9 Nájera - Santo Domingo de la Calzada 21,3 Qm (acumulat 50,5).
Etapa curta de 21 Qm per camins de La Rioja amb terreny força pla. El paisatge canvia les vinyes pels cereals i es el que cal esperar les properes etapes amb l'entrada demà a Castilla - León. Arribada a un lloc mític al camí Santo Domingo de la Calzada.

  • Etapa 10 Santo Domingo de la Calzada - Belorado 22,5 Qm (acumulat 73).
Recorregut força pla amb interminables camps de blat. Passat Grañon, entro a la província de Burgos (Castilla - León). El darrer tram de l’etapa d’uns 10 Qm  es horrible va en paral·lel a la N-120 que em porta fins Belorado.

  • Etapa 11 Belorado - Agés 27,4 Qm (acumulat 100,4).
Tirada llarga avui amb pujada als Montes de Oca i alto de la Pedraja. Força estona per sobre dels 1000 m sobre el nivell del mar.  Paisatge de boscos magnífic !. Tot molt sec acusant la falta de pluja de l'estiu. Les falgueres i els roures es queixen. Dia magnífic. Arribo a Agés en màniga curta i 22ºC

  • Etapa 12 Agés - Burgos 23 Qm (acumulat 123,4)
Pujada curta però dura amb molta pedra al alto de la cruz de madera a 1077 m sobre el nivell del mar. A partir d'aquí baixada fàcil i a Castañares agafo el Paseo Fluvial que em portar directament al centre de Burgos seguint el Rio Arlanzón. Té 8 Qm de longitud i és fa llarg. 


Objectiu complert. Moltes gràcies a tots pels ànims que he rebut durant aquests dies al Facebook. Ha anat tot molt bé. He fet 123,4 Qm en cinc etapes, és a dir he fet un promig de 24,68 Qm/dia.
 
Això ha representat unes 164321 passes, no està malament.
 
En quant a temps he trigat 27h38’ dels quals 24h24’ han estat de marxa real.

Catedral de Burgos

Això s'ha acabat però l'any vinent continuaré !

No hay comentarios: