jueves, 17 de agosto de 2017

Pujada al Quermany (x2)

Aquest matí he fet corrent amb els meus amics Hector, Prudi i Josep Petriz la tradicional pujada d'estiu al Quermany. Dia de sol i una temperatura voltant els 23ºC.
Recorregut Càmping Inter Pals - Cim del Quermany (224 m s.n.m) i tornar, 12,5 Qm en total.
Hem sortit a les 8:00 per la carretera direcció Pals entrant per una forta rampa cap a la pista forestal darrera del Aparthotel Golf Beach. Continuació en direcció al Quermany per pista de sorra i pedres amb lleugera pujada. Passada la masia de Can Pou de ses Garites hem agafat un corriol / drecera a la dreta que ens porta al camí principal. Aquí comença la verdadera de pujada. En aquest tram el terra es dur amb molta pedra. Passem les mines d'en Bofill en 33:22 (4,62 Qm). Hi ha un parell mes de trossos mes trenca-cames amb fort desnivell. Arribant al Qm 5,8 la pujada es suavitza i la vista del Baix Empordà es magnífica. Tram final de mes pedres, gir a l'esquerra i ja veiem la torre de guaita dels forestals al cim del Quermany. Temps 46:37 (Qm 6,29).
Hem fet una aturada d'uns deu minuts per hidratar-nos, fer fotos i cap avall !!.

Cim amb el Montgrí al fons

Torre de guaita
Si la pujada es dura, la baixada per a mi es perillosa. Em baixat per tant amb precaució de no caure passant les mines d'en Bofill en 56:52. Arribant a Can Pou de ses Garites la baixada ja es mes suportable però la pista de sorra i pedres no permet despistar-se. Finalment tram d'asfalt fins el Càmping amb un temps final de 1:27:26, 4' menys que al 2014. Ritme 7'01''/Qm
En acabar bany a la piscina i un bon esmorzar.