lunes, 9 de noviembre de 2015

Caminada Internacional de Barcelona

Aquest cap de setmana he fet dues proves de la Caminada Internacional de Barcelona (CIB) 2015, la de 20 Qm el dissabte i 30 Qm el diumenge repetint així el que ja vaig fer al 2013.

Documentació i fulla de control de pas
  • Dissabte 7/11/15
Prova CIB molt urbana amb una distància de 20 Qm's i dues pujades destacables, la primera al Castell de Montjuïc (Qm 5) i la segona al Parc Güell (Qm 16,5).

Perfil 20 Qm

Dia bo amb uns quants núvols i bona temperatura. Sortida i arribada a les Cotxeres de Sants aprop de casa.
Sortim cap a les 7:15 en companya d'en Jordi Albert. Anem en primer lloc cap a Pl. Espanya, Palau Nacional, Av. de l'Estadi i Jardí Botànic. Continuació pel Mirador de l'Alcalde, camí de Mar, Castell de Montjuïc i Mirador Olímpic 1h06' (Qm 6). Aprofitem la forta baixada del Passeig del Migdia i c/Foc per córrer una mica fins els jardins dels Drets Humans on hi ha el Control de Pas i Avituallament (CPA) 1h27' (Qm 8,7). Ens donen una barreta energètica i fruits secs. A partir d'aquí, lleugera pujada per la Ciutat de la Justícia, Rambla Badal i Plaça Mª Cristina 2h05 (Qm 12,5). En aquest punt ens separem ja que el Jordi Albert fa la de 30 Qm. Continuo sol cap amunt fins el Parc del Turó del Putxet on hi ha el segon CPA 2h38' (Qm 16,1). Ens donen una galetes amb una barreta de xocolata. Demano cap a on continuar i m'indiquen malament el que em fa fer uns 300 m de baixada que després he de refer ...... Baixada cap a la Av, república Argentina per pujar immediatament fort cap el Parc Güell i baixar de nou cap a Plaça Lesseps, Pl. Francesc Macià i Cotxeres de Sants.

Temps final 3h47'. Distància real 23 Qm, una mica mes que el indicat.

Dades del Garmin

No m'ha agradat tant recorregut urbà, demà serà mes dur però mes interessant.

Prova 1 de 2 al sac.
  • Diumenge 8/11/15
Torno repetir el recorregut que ja vaig al 2011 i 2013. Em llevo a les 6:00 per esmorzar i preparar l'equipament. A les 7:00 em trobo amb la meva amiga Carme i agafem el bus que ens porta fins el Papiol. La prova d'avui es un recorregut en gran part per Collserola amb final urbà i una distància oficial d'uns 30 Qm.

Perfil 30 Qm

Recorregut

En baixar del autocar ens trobem amb el Jordi Albert que ha canviat el previst i vindrà amb nosaltres. Intentarem fer-la el més ràpid possible caminant a les pujades i corrent la resta.

Fa bona temperatura pero hi ha boira per tot arreu i la sensació d'humitat es brutal. Sortim a les 7:42 de El Papiol. Els primers Qm's son de pujada cap el Coll d'en Faura per pista sense dificultat. Passem el primer CPA a Vallpineda en 51' (Qm 5,6). Agafem una pasta, barreta de xocolata i continuem la marxa. Es manté la boira.
A Can Busquets comença la pujada mes forta fins el Turó de Castellví que passem 1h49'(Qm 11).

Pujada al Turó de Castellví (461 m)

El segon CPA a Santa Creu d'Olorda el passem en 2h09' (Qm 13,7).  L'humitat es bestial i cal beure força aigua. Ens donen un entrepà de xoriço i fem la foto de record.

Amb Carme i Jordi Albert al CPA de Santa Creu

Forta baixada per perilloses escales de fusta lliscant cap a la Torre del Bisbe per seguir baixant mes fins a Can Vilà 3h (Qm 19,89).
En aquest punt pujada curta però molt forta fins el tercer i darrer CPA situat la Plaça Mireia 3h23' (Qm 22). Agafo uns fruits secs, aigua i cap avall.

Plaça Mireia

Forta baixada sortint de la Plaça Mireia fins que es suavitza a Sant Joan de Deu. Continuem cap el Parc Cervantes , Camp Nou, Carrer de Sants i Cotxeres de Sants. Ja hi som.

Això està fet. Temps 4h05'. La distància real ha estat mes curta que la oficial 27,5 Qm.

A l'arribada diploma, medalla i avituallament amb entrepà de fuet i molta beguda !.

Ha estat dur però molt content d'haver pogut completar en dos dies 50 Qm. L'any que ve més.