domingo, 23 de febrero de 2014

Maratest Badalona


Avui ha arribat la primera prova de foc de cara a la marató de Barcelona del proper 16 de Març, el Maratest a Badalona, una cursa que comparteix les distàncies de 15 i 30 Qm's . Circuit molt pla i amb llebres de corredors.cat per poder a competir al màxim rendiment.


Ha estat la meva tercera participació tot i que les dues vegades anteriors va estar en la distància de 15 Qm.

Matí amb sol i una temperatura ideal per córrer, res a veure amb els 2º C de l'any passat. Organització molt bona amb sortida i arribada davant del Palau Olímpic de Badalona. Com cada any "speakers" de luxe, Waterpoler i Debutante que han animant força.

M'enfronto per primer cop a la meva vida a la distància de 30 Qm i el meu l'objectiu es de provar el ritme de 5'40''/Qm. que em portaria a un temps final de 2h50'
Hem sortit a les 9:00 en punt amb el meu company Bernaus llebre de ritme 5'40''/Qm i un bon grapat de companys Josep Lluis, Nolo58, Jumper, Solteron, PANET, JoandeGracia, Grampy, R61, Carlog, Manel59, Teresa57 i msarra . Els primers Qm's els hem fet per la part mes industrial amb molt poc ambient i amb la pujada cap el Qm 2 pel Pont de Lluc sobre la via del tren.

Pont de Lluc
Foto : CarlesCat

El Qm 5 al Passeig Marítim l'hem passat en 28'28'' a ritme de 5'42''/Qm. El grup s'ha anat reduint tot i que hem mantingut el ritme per la carretera de Mataró fins a Montgat on hem fet un gir de 180º per tornar. En aquest tros ens hem creuat amb un munt de companys i ens hem animat mútuament.
Just abans d'entrar al Passeig Marítim hem passat el Qm 10 en 56'39'' a ritme de 5'40'' i amb la llebre uns pocs metres darrera. Cap el Qm 12 hem apretat una mica quasi sense voler i hem passat per meta al Qm 15 en 1h24'33''ritme 5'38''/Qm (27'' per sota del previst). Hem perdut la referència de la llebre definitivament i el grup s'ha quedat reduït a cinc Jumper, PANET, Solteron, Jordi i jo

Qm 15

Amb l'avituallament he aprofitat per prendre el primer gel i hem començat la segona volta mantenint un ritme al voltant de 5'37''/Qm .

Baixada del Pont de LLuc (Qm 17)

Em trobava força bé amb aquest grupet i hem passat el Qm 20 al Passeig Marítim en 1h52'39'' ritme 5'38''/Qm (un minut llarg mes ràpid del previst). Aviat hem passat per la mitja marató que hem completat en un temps de 1h58'40'' per agafar de nou la carretera de Mataró fins a Montgat on hem fet el gir de 180º per tornar.
En aquest punt hem pogut comprovar que el minut llarg d'advantage que portàvem a la barqueta d'en Bernaus. El pas pel Qm 25 l'hem fet en 2h20'31'' ritme 5'37''/Qm. He aprofitat l'avituallament per prendre un segon gel i he fet bé perque a partir d'aquí hem apretat una mica més. En Solteron s'ha quedat un pel enrrere. Jo tenia clar que acabaria bé i he decidit oblidar el ritme objectiu de 5'40''.
Hem fet l'últim 5000 m a ritme de 5'20''/Qm atrapant en TOTO que ens havia passat al Qm 19.
L'últim Qm l'hem fet a ritme de 5'06''/Qm i no hem apretat mes per poder fer l'arribada a meta junts

Arribada a meta

Temps final de 2:47:13 lloc 1463 a ritme de 5'34''/Qm.


Dades del Garmin

Objectiu mes complert. Càrrega d'endorfines de cara a la marató.

Amb Judith i Carme

La meva amiga Carme, que es va inscriure a la prova de 15 Qm, ha decidit sobre la marxa fer els 30 Qm per acompanyar a la Judith. Les dues s'estrenen a la marató com jo i estic segur ho faran força bé.

Amb els punts obtinguts avui pujo a la lliga Championchip fins el lloc 76 de la general i 3r de la meva categoria. Mai havia estan tant ben classificat.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Super !!!!! :)
Carme