domingo, 16 de octubre de 2016

Caminada Internacional de Barcelona

Com cada any per aquestes dates el cap de setmana he fet dues proves de la Caminada Internacional de Barcelona (CIB) 2016. La de 20 Qm el dissabte i la de el 30 Qm el diumenge.

• Dissabte 15/10/16
Prova amb recorregut circular de 21 Qm llargs / 578 m D + amb pujada continua fins Cal Borni (Collserola) Qm 11,6 per baixar a continuació cap a l'arribada

ITINERARI

Complex Esportiu Municipal Trinitat Vella, via Barcino (20 m), ptg. Torné, c. Torné, pl. Trinitat, c. Mireia, pont de Sarajevo sobre la carretera C-33 (50 m), c. Sa Tuna, Pas Antonio Cuadrillero, c. Aiguablava, pg. Bosc de Roquetes, camí de les Quatre Estacions, c. Riudecanyes, mirador de Torre Baró (190 m), carretera Alta de les Roquetes, Torre Baró (210 m), coll de Canyelles (280 m), carretera Alta de Roquetes (265 m), can Rius (250 m), can Ferrer, turó d'en Gras, coll d'en Fotjà (300 m)(CPA)(separació de l'itinerari de de 30 km), portell de Valldaura (350 m), coll de la Magarola (400 m), bifurcació (395) (unió amb l'itinerari de 30 km), Vista Rica (395 m), carretera del Tibidabo (BV-1418), camí de can Borni (400 m)(CPA), c. Garriguella, c. Siurana, c. Roses, carretera de les Aigües (285 m), c. Trullols, c. Navata, c. Canaan, pg. de la Vall d'Hebron (165 m), c. Coll i Alentorn, pl. de la Clota, av. Cardenal Vidal i Barraquer, Els Mistos (110 m), av. Cardenal Vidal i Barraquer, pl. Botticelli, c. Rembrandt, pg. de Valldaura, pl. Karl Marx (115 m), parc Central de Nou Barris, c. Lorena, pg. de Verdum, pl.de la República (70 m), pg. de Valldaura, pont del Dragó, c. Bartrina, pl. Mossèn Clapés (35 m), c. Gran de Sant Andreu, pg. Santa Coloma, parc de la Trinitat, via Barcino i Complex Esportiu Municipal Trinitat Vella (20 m).

Hem sortit  a les 7:33 amb una temperatura d'uns 10ºC. M'acompanya la Luz Marina. Es encara fosc i planegem fer-la caminant ja que demà la Luz corre la cursa Correbarri i jo faig els 30 Qm.
Aviat veiem una bonica sortida de sol i pujada continua per Torre Baró cap el Coll de la Ventosa. Passem el primer CPA al Coll d'en Fotjà en 1h15' (Qm 6,25). Agafem beguda, uns fruits secs, barretes energètiques, galetes i xocolata i continuem la marxa. Aquí es separen els itineraris de 20 i 30 Qm.

Coll d'en Fotjà

Seguim pujant cap el Coll de la Magarola i Vista Rica fins el segon CPA a Cal Borni 2h20' (Qm 11,6). Avituallament de galetes i fruita. A partir d'aquí baixada primer forta i després mes suau cap a la Ronda de Dalt, Els Mistos, Plaça Karl Marx, Pont del Dragó i Complex Esportiu Municipal Trinitat Vella.

Temps final 4h07'. Distància real 22,3 Qm, una mica mes que el indicat.

Dades del Garmin

Ha estat un bon entrenament i amb molt bona en companyia. Prova 1 de 2 superada !

A l'arribada un bon entrepà de pernil i begudes.

Em donen el diploma i el Master CIB al acreditar tres participacions en diferents anys (2013, 2015 i 2016). Soc el nº 60 que l'obté.

• Diumenge 16/10/16
Torna el gran repte que vaig fer al 2010 però avui en solitari. Em llevo a les 5:15 per esmorzar i desplaçar-me a Trinitat Vella. A les 7:00 agafo el bus al Poliesportiu que en mitja hora ens porta fins el Coll de Parpers a La Roca del Vallés. La prova d'avui es un recorregut recorregut lineal de 30 Qm llargs / 798 m D + des del Coll de Parpers fins Trinitat Vella. Vistes espectaculars del Maresme i Barcelona des de la Serralada de Marina i Litoral.

ITINERARI

Parc de la Trinitat (tram neutralitzat amb autocar), coll de Parpers (290 m)(La Roca del Vallès) (inici del tram a peu), Camí de Parpers a Òrrius, pista a la dreta (340 m), bosc de Can Païssa, Sant Bartomeu de Cabanyes (385 m), can Tarrascó (385 m), cal Camat Vell (375 m), la Roca d'en Toni (420 m)(CPA), coll de Cal Boquet (360 m), can Bernadó (415 m), mirador de la Cornisa (430 m), coll de Can Gurguí (350 m), coll de Clau (315 m), coll de Pau Arenes (335 m), coll de la Font de Cera (275 m), Alella Park (360 m)(CPA) (unió amb l’itinerari de 20 km), coll de Galceran (395 m), colònia Bosc (340 m), coll de Montalegre (310 m), coll de Fra Rafel (390 m), coll de la Coscollada (435 m), coll de la Malesa (340 m), collet de la Vallençana (245 m)(CPA), Urb. Vallençana (235 m), camí vell de Montcada (unió amb Barnatresc), coll de les Ermites (235 m), pista Singerlin (245 m), c. Marcel·lí Calvet, av. Ramon Berenguer IV, av. Pallaresa (40 m), parc d'Europa, riu Besòs, pont de Santa Coloma (15 m), pg. Santa Coloma, parc de la Trinitat i Complex Esportiu Municipal Trinitat Vella (20 m).

Sortim a les 7:37 i encara es negre nit, fa uns 12 ºC. Intentaré anar caminant a les pujades i córrer la resta. Tram inicial suau amb una espectacular sortida del sol.

Bona pujada fins el Coll de Sant Bertomeu de Cabanyes. Entrem al Parc de la Serralada Litoral i veig l'església romànica del segle XI. Passo el primer CPA al dolmen de la Roca d'enToni en 1h20' (Qm 8,6).

La Roca d'en Toni
Agafo aigua, galetes i xocolata.Continuo amb pujades i baixades fins el Mirador de la cornisa de Teià 1h49' (Qm 11,8 aprox.) on hi ha una vista impressionant del litoral.
Una llarga baixada em porta al CPA 2 situat a Alella Park 2h22' (Qm 15,7). En aquest punt s'incorporen els de l'itinerari de 20 Qm. Hi ha forces vinyes tot i la pendent. El recorregut es de forts desnivells però vaig dosificant i recuperant forces als avituallaments que estan molt bé.

Continuo cap el Coll de Montalegre, Coll de Fra Rafel fins el Coll de Vallençana on hi ha el tercer i darrer CPA 3h38' (Qm 24,7 ). Hi han unes vistes espectaculars de la Ciutat de Badalona i Barcelona.
Baixada forta cap el Coll de les Ermites i Santa Coloma. Frenada important al trobar-nos amb els de la Barnatresc 10 Qm. Continuació fins el Riu Besòs per creuar-lo pel Pont de Santa Coloma fins el complex esportiu de Trinitat Vella.

Això està fet, prova 2 de 2 superada !. Temps final 4h37'15'', 31,57 Qm. una mica mes que el indicat.

Dades del Garmin

A l'arribada un bon entrepà de pernil i begudes.

Arribada a Trinitat Vella

Ha estat un gran cap de setmana amb mes de 50 Qm d'entrenament.
Em donen el diploma i la medalla. Ja porto tres doblets 20/30 Qm (anys 2013, 2015 i 2016).