domingo, 5 de marzo de 2023

Unirun


Tercera participació aquest matí a la Unirun, la cursa de les universitats catalanes que enguany celebra la seva novena edició.
Competició en que a més participar de forma individual, el corredor s'ha d’identificar amb una de les 12 Universitats catalanes. Com a curiositat cada universitat porta una samarreta de diferent color i personalitzada amb el seu nom. Jo enguany m'he inscrit per la Universitat Ramon Llull ja que era la que més m'agradava.


Bona organització de Gaudium Sports i patrocini de Adidas, tota una garantia.

Recorregut de 5 Qm força pla amb una única pujada d'uns 300 m al pont sobre el Port del Fòrum 


Dia de sol i fred amb una temperatura de 6º C.  Gran ambient universitari amb 5000 inscrits, molts d'ells fent la primera cursa. El 71,17% menors de 24 anys. També uns quants veterans habituals a les curses.

He sortit a les 9:30 en punt amb la idea d'agafar un bon ritme. Recorregut inicial estret i amb molts corredors avançant com boixos. A continuació tram curt de terra. He passat el Qm 1 prou bé en 5'53''. Continuació per la Av. Litoral amb lleugers puja i baixa i pas per túnels. He fet el Qm 2 en 5'42'' i el Qm 3 també prou bé en 5'58''. Gir pel c/de la Pau en direcció a la Parc de la Pau / Platja del Fòrum

Als girs molts han aprofitat per fer retallades d'escàndol. 

He passat el Qm 4 en 6'00'' i immediatament la pujada pel pont on he hagut d'afluixar per controlar les pulsacions per sota de 125.

Pont del Fòrum
Foto : David Patán (Blogmaldito)

Passat el pont, baixada fàcil fins la meta. Espectacular arribada amb un munt d'arc inflables. Temps final 29'08'' lloc 2214 a ritme de 5'50''/Qm.


Arribada

Molt satisfet, he rebaixat 47'' el meu temps de l'any passat. Han entrat darrera meu més de 1800 corredors la majoria molt més joves que jo. No em puc pas queixar.

La Copa de Campions l’ha conquerit, per 8a vegada, la Universitat de Barcelona, amb 294 punts. La Universitat Politècnica de Catalunya, segona (778 punts) i la Universitat Autònoma de Barcelona, tercera (1.092 punts).

No hay comentarios: