domingo, 29 de enero de 2017

20ª Marxa del Terme

Tercera participació consecutiva avui he a la Marxa del Terme a Sant Fruitós del Bages.
He quedat amb el meu amic Hector a les 6:30 per desplaçar-nos en cotxe fins Sant Fruitós.
Marxa molt ben organitzada pel grup excursionista Posa't en marxa amb tres recorreguts, un de familiar de 9,5 Qm; un pels caminadors, mitjà de 18 Qm; i pels més preparats, un llarg de 29 Qm amb una drecera opcional per fer 25 Qm. Nosaltres hem fet el mes llarg de 29 Qm i corrent.
Itinerari: El Bosquet, Bosc Espès, Riu Llobregat, Sant Benet de Bages (1er control), Molí de l’Oli (2n control), Sant Jaume d’Olzinelles , Casa Coll (3er control), Santa Anna de Claret, la Rosaleda i el Bosquet.

Dia amb molta boira, humitat i fred 2ºC. A mida que ha anat sortint el sol ha pujat una mica la temperatura però no gaire.
Abans de la sortida a les 8 h hem fet el tradicional primer avituallament a base de coca i mistela al Parc del Bosquet.
Ens hem reunit un petit grup de corredors.cat amb l'intenció de fer-la tota corrent com entrenament.

Amb Hector , Xavier, Gabriel i Yolanda

He sortit amb l'Hector i en el primer tram amb molta boira i fred no m'he trobat gens còmode. Seguint el curs del Llobregat, hem arribat al primer control i avituallament Qm 6 en 40'28'''. He agafat un donut i agua.
A continuació tram cap Pont de Cabrianes i el Molí d'Oli fins arribar al segon control de pas (Qm 10,7). Temps 1h12'. En aquest punt es podia agafar un entrepà i begudes però ho hem deixat per l'arribada, Ens hem limitat a continuar hidratant-nos. En alguns trams el terra estava força enfangat per les pluges dels darrers dies i ha estat complicat passar.

Molí d'Oli

A partir d'aquí hem començat a pujar lleugerament. Al Qm 13,5 hi havia el desviament dels que feien el recorregut de 18 Qm. En aquest punt ja em trobava millor tot i la pujada. Hem arribat a Casa Coll Qm 16 en un temps de 1h52'47''.
Aquí ens hem re-agrupat amb el Gabriel i la Yolanda. He agafat beguda, una pasta, xocolata i hem continuat. Ja de baixada hem creuat la sèquia medieval Qm 18,5 magníficament condicionada per passejar.

Sèquia medieval

Tot seguit cap a Santa Anna de Claret fins el darrer control de pas i avituallament al Qm 22,5. Cap el Qm 20 hem afluixat una mica el ritme ja que l'Hector no anava gaire bé.
Just a l'entrada de Sant Fruitós hi havia la drecera pels que volien fer els 25 Qm. Nosaltres hem seguit cap el Polígon la Rosaleda amb una bona pujada per baixar a continuació fins l'arribada al Parc del Bosquet i completar els 29 Qm (28,2 Qm segons el Garmin) en 3h23' de temps incloent les aturades als avituallaments.
Amb Hector a l'arribada

Això està fet, un bon entrenament de cara a propers reptes d'aquest any.

Braçalet

Parc del Bosquet

En acabar l'entrepà de pà amb tomàquet i botifarra a la brasa ha entrat molt bé.