domingo, 3 de abril de 2016

Caminada Besòs - Llobregat

Avui he fet corrent la Caminada Besòs - Llobregat amb un recorregut oficial de 29,5 Qm per Collserola entre Montcada i Reixac i Molins de Rei seguint el GR 92.
El dia tapat amb una temperatura al començar d'uns 8ºC però que ha anat pujant una mica durant el matí.

ITINERARI GENERAL :

Lloc de sortida: Montcada i Reixac (Pl. Lluís Companys)
Hora de sortida: 08:00 h en punt
Lloc d'arribada: Molins de Rei (Pl. de la Creu)
Hora d'arribada: de les 11:00 a les 16:00 hores
Distància: 29,5 Qm aprox.
Durada aproximada: 8 h
Controls i avituallament: Portell de Valldaura (8:30-11:00 h), Baixador de Vallvidrera (9:30-13:30 h  i Santa Creu d'Olorda (10:00-15:00 h).

Recorregut :

Montcada i Reixac (Pl. Lluís Companys), Cementiri de Montcada, Coll de Montcada, Pont Autopista A-18, Can Catà, Coll d'en Fotjà, Portell de Valldaura (control), Turó de Valldaura, Pas del Rei, Turó del Maltall, Vista Rica, Coll de la Vinyassa, Font d’en Canet, Escola Xiprer, Centre d'Informació del Parc de Collserola, Vila Joana, Baixador de Vallvidrera (control), Collet de Can Sauró, Turons de Can Pasqual, Turó de Can Serra, Santa Creu d'Olorda (control), Can Ribes, Castellciuró i Molins de Rei (pl. de la Creu).

Hem sortit caminant amb el meu company PereBoss amb qui he fet les primeres rampes del cementiri, després l'he deixat quan he començat a córrer i avançar forces caminants que havien començat abans. He passat Can Catà (Qm 5,4) en 47'08''.
Continu pujant fort fins el Portell de Valldaura (Qm 10,1) on hi havia el primer avituallament. Temps de pas 1h27'23''. Agafo aigua, unes galetes amb xocolata, fotos i a seguir pujant.

Portell de Valldaura

El recorregut ha estat modificat lleugerament per exigències del Parc Natural de Collserola
Pujada cap el Turó de Valldaura amb pujades i baixades continues. El pas pel corriol de Vista Rica (Qm 14,2) molt perillós amb un munt de ciclistes que venien de cara. Finalment la baixada fins el Baixador de Vallvidrera (Qm 17,7) on ha acabat el primer tram. Temps 2h32'22'.

Baixador de Vallvidrera

Parada curta d'uns 5' per fer un mini entrepà de pernil i continuo la marxa. En aquest punt em trobo que tots els participants del recorregut curt ja han sortit fa estona i vaig totalment sol. Intento seguir el GR-92 cap a Can Sauró i em perdo en una cruïlla, per sort me'n adono aviat i recupero el bon camí, només he fet uns 300 m de més. Dura pujada fins els Turons de Can Pasqual, punt mes alt del recorregut a 465 m d'alçada, on començo a avançar com puc els nombrosos caminants que han començat Baixador. Continu fins a Santa Creu d'Olorda (Qm 24,27) on hi ha l'avituallament. Temps 3h35'43''. En aquest punt hi ha una gentada impressionant coincidint amb els que van a fer calçotades.

Santa Creu d'Olorda

Només queden uns quatre Qm i son de baixada. Puc seguir avançant caminadors sense problemes per l'ampla pista forestal, runes de Castellciuró, entrada a Molins de Rei i finalment arribada a la Plaça de la Creu  Qm 28,5 Temps 4h10'40''.

Plaça de la Creu. Molins de Rei

Un cop mes ho he aconseguit !. Ha estat un bon entrenament.

Dades del Garmin

Malauradament degut a la nova normativa del Parc Natural de Collserola aquesta ha estat la darrera edició de la Besós - Llobregat per Collserola.

Amb aquesta han estat quatre edicions en les que he participat.

Enllaç a entrades al bloc edicions anteriors 2009, 2010, 2013 .