lunes, 14 de enero de 2013

Pujada a Les Maleses

El dissabte al matí vaig participar amb un grup del Cim (Centre excursionista de Montcada i Reixac) a la pujada al Turó de les Maleses a 462 m sobre el nivell del mar en plena serralada de Marina.
L'ojectiu d'aquesta sortida va ser preparar la caminada que es farà el 17 de Març per recollir fons per l'equip d'Intermon Oxfam Traiwalker 2013 "Va per a tu". En aquest equip participa la meva amiga Carme i tres membres mes en Carles, en Jaume i la Dolors mes els membres de suport Mariona i Magda a qui també vaig tenir el plaer de conèixer.També em va acompanyar en el meu amic Jordi.
La sortida la vam fer a les 10 h des de la Plaça Lluis Companys de Montcada amb un dia de sol pero una temperatura força baixa -1ºC. Només creuar el Besós ja vam començar a pujar força cap el repetidor en plena serralada de Marina i a uns 120 m sobre e nivell del mar. Temps 24'08'' 1,7 Qm .

Arribant al repetidor

A continuació vam seguir pujant cada vegada mes fort cap el Turó de Les Maleses on hi ha un poblat ibèric. El cim, a 462 m sobre el nivell del mar, serveix de límit municipal entre els termes de Montcada i Reixac i Sant Fost de Campsentelles i hi ha una vista espectacular. Temps 1h11' distància 4,87 Qm.

Turó de Les Maleses

De baixada vam passar per Sant Pere de Reixac on hi ha una església romànica en un turó a 192 m d'alçada

Sant Pere de Reixac

La Mariona i la Magda ens van rebre amb una coca d'escalivada i pastes boníssimes

Després de reposar forces i comentar la caminada vam tornar cap a Montcada amb un temps total efectiu de 2h26' i 11,57 Qm. Una sortida molt interessant al costat de Barcelona i molt bona companyía.