domingo, 30 de abril de 2017

5ª Mitja Marató d'Eivissa


Primera participació a la Mitja Marató de Eivissa. Aprofitant que tenia previst estar de vacances a la data de la prova em vaig inscriure a darrera hora. Primera participació en una prova atlética fora de Catalunya.
De bon matí m'he desplaçat de la platja des de Es Canar, on tenia l'hotel, fins la sortida a Eivissa on m'he trobat amb el meu company de corredors.cat Eduard Mas. A les 8:15 hem agafat l'autocar que ens ha portat fins la sortida al poble de Sant Josep sa Talaia.

Amb Eduard

Circuit lineal amb sortida a uns 200 m.s.n.m. i primers vuit Qm's de baixada per la carretera fins Cala Jondal i Sa Caleta  per continuar després per l'interior fins el Passeig de ses Pitiuses a la platja de Figueretes a Eivissa.

L'objectiu per avui es el Sub. 2 h  pero sobre tot córrer i disfrutar ja que en aquesta época no corro mitges per la calor. Per sort, avui està força tapat i hi ha uns agradables 17 ºC
Surto a les 9:30 en punt amb l'Eduard però aviat ens separem ja que ell va massa ràpid. Recorregut inicial amb força baixada per carretera local totalment tallada per nosaltres. Magnífiques vistes de les pinedes i el mar al fons. Procuro no accelerar massa el ritme ja que passat el Qm 8 el recorregut pot ser complicat pels continus tobogans que té aquesta illa. Paso el Qm 5 en 26'29'' a ritme de 5'18''/Qm. Cap el Qm 8,5 arribem a Cala Jondal a la vora del mar i abans del Qm 10 ens trobem amb una forta pujada que per sort es curta. Paso el Qm 10 em 54'01'' a ritme de 5'24''/Qm. Penso que he agafat un bon coixí per garantir el Sub. 2 h al final de la prova tot i que desconec el que m'espera a partir d'ara.
Passat Sa Caleta, el recorregut tira cap a l'interior amb pujada suau pero continua. Al Qm 13 em prenc un gel i aguanto força bé tot i que el tercer 5000 m el faig a ritme de 5'38''/Qm. Paso el Qm 15 en 1h22'09'' a ritme de 5'29''/Qm.
A partir d'aquest punt, el recorregut continua amb tobogans pero en lleugera baixada el que em permet anar apretant de mica en mica i superant corredors. La rampa no controlada del Qm 17 "pica" una mica pero la supero com puc. A partir d'aquí, això està fet. Faig l'últim  Qm a 5'10''/Qm i esprint pel Passeig de ses Pitiuses fins meta.


Temps final de 1h55'26'' lloc 504 (Cat 12)  Ritme de 5'29''/Qm.

Dades del Garmin

Meta

Gràcies Eduard per la companyia !

Molt content, 36ª mitja marató al sac. Objectiu mes que complert a només 2'' de le meva marca de Sitges d'aquest any i a 36'' de la de Barcelona. 17ª millor marca de sempre.



No hay comentarios: