domingo, 19 de abril de 2015

Ronda de Collserola

Avui he fet corrent la Ronda de Collserola una variació circular de la Caminada Besòs - Llobregat d'anys anteriors amb un recorregut total de 30,9 Qm per Collserola seguint el PR-C 171 i la part alta de Barcelona.  Prova del programa de Caminades Barnatresc 2015.
Dia tapat amb bona temperatura al començar (uns 15ºC). Durant el matí ha anat pujant a mida que ha sortit el sol.

FITXA TÈCNICA DE L'ITINERARI LLARG

Lloc de sortida i d’arribada: Av. Diagonal/Parc de Cervantes (Metro L3 Zona Universitària).
Hora de sortida: 08:00 h en punt.
Hora límit d'arribada: 17:00 hores
Distància: 30,9 Qm aprox.
Durada aproximada: 8:30 h
Controls i avituallament: Estació superior funicular de Vallvidrera (9:30-11:00 h), Trinitat Nova (c. Aiguablava) (13:00-14:00 h i Pl. A.C. Comín (10:00-16:00 h).

Recorregut :

Tram Collserola (20 Qm)  PR-C 171

Av. Diagonal, Parc de Cervantes (80 m), Pg. Sant Joan de Déu, Hospital de Sant Joan de Déu (130 m), c. Finestrelles, c. Joan Miró, c. J. Anguera i Sala, pista, camí a Pl. Mireia, c. Pau Vergós, Pl. Mireia (255 m), Pg. de les Aigües, Caseta de les Aigües, Pista a Sant Pere Màrtir (295 m), Sant Pere Màrtir (390 m), Coll del Portell, Camí de Vallvidrera a Sant Pere Màrtir, Collet de l’Espinagosa (350 m), Carretera BV-1468, c. del Mont d’Orsa, c. de l’Actor Morano, Pl. Vallvidrera, c. Queralt, Estació superior del funicular de Vallvidrera (360 m) (control i avituallament), c. Alberes, caminador al costat de la carretera BV-1418, Museu Mentor Alsina (450 m), accés a cal Borni, carretera BV-1417, Vista-rica, Coll de L’Erola (400 m), Serrat de Santa Maria (450 m), Quatre pistes (385 m), Portell de Valldaura (350 m), Casa Juaco, Coll d’en Fotja (300 m), Forat del Vent, Coll de la Ventosa (245 m), Coll de Canyelles (285 m), Torre del Baró, mirador (200 m), c. Riudecanyes, c. Quatre Estacions, c. Roquetes, Trinitat Nova (c. Aiguablava, 80 m) (control i avituallament)

Tram Barcelona (11 Qm)

Trinitat Nova c. Aiguablava, Via Favència, Pl. Karl Marx, Pg. Vall d’Hebron, Pl. A.C. Comín (160 m) (control I avituallament), Pg. Vall d’Hebron, c. Newton, Rotonda de Bellesguard, c. Benedetti, c. Terre, Rotonda túnel Valvidrera, c. General Vives, Pl. Borràs, Rotonda de Can Caralleu, Parc Castell de l’Oreneta, c. Gaspar Cassadó, Monestir de Pedralbes, Av. d’Esplugues, Parc Cervantes i Av. Diagonal (80 m).

He sortit amb el meu amic Hector amb qui he fet els primers deu Qm. Només començar pujada continuada per Finestrelles, Plaça Mireia fins a Sant Pere Màrtir amb algunes rampes fortes. Temps 47'13'' (Qm 4,7)

Cim Sant Pere Màrtir

Continuació amb tobogans cap a Vallvidrera pel Camí de la Carena, c/ Mont d'orsa i Pl. Vallvidrera on hi havia el primer control de pas i avituallament Temps 1h08' (Qm 7,39). Hem agafat galetes i xocolata i cap amunt direcció Tibidabo. A la carretera de Vista Rica (Qm 10) l'Hector ha tornat cap a casa i jo he continuat sol.
Com que anàvem dels primers hem hagut d'anar seguint amb cura les senyals del PR-C 171 que hi ha pel parc per no perdre'ns .

Aviat m'he ajuntat amb en Carles amb qui he continuat ja de baixada cap el Portell de Valldaura , Forat del Vent i Torre del Baró.

Torre del Baró

Finalment baixada forta fins Trinitat Nova on hi havia el segon control de pas, avituallament i sortida del recorregut curt. Temps 2h36' Qm 20). Ens han donat un entrapà de pernil dolç i hem continuat cap el Parc Cervantes per un recorregut  totalment urbà i seguint pràcticament el lateral de la Ronda de Dalt (B-20).
Amb algunes pujades curtes pero no previstes i amb mes de 20 Qm a les cames aquest tram s'ha fet llarg. A la Plaça A.C.Comín hem fet el tercer control i avituallament. Temps 3h24' (Qm 25,8) continuant cap a Pl. Borràs, Parc Castell de l’Oreneta, Monestir de Pedralbes, Av. d’Esplugues, Parc Cervantes i Av. Diagonal on hi havia la sortida i l'arribada. Temps final 4h01'03'' (Qm 31).

Amb Carles a l'arribada

Un bon entrenament i bona companyia.