lunes, 18 de octubre de 2010

Caminada Internacional de Barcelona

Aquest cap de setmana he fet dues proves del programa de la Caminada Internacional de Barcelona 2010. L'aperitiu el dissabte de 10 Qm i el diumenge la gran prova 30 Qm.

Dissabte 16/10/10

Prova Barnatresc Internacional amb una distància de 10 Qm's i una alçada màxima de 245 m al Coll de la Ventosa.
Dia bo i fresca. Sortida i arribada al complex esportiu de Trinitat Vella.

M'acompanyen en aquesta caminada la Carme , en Jordi i en Xavier.Comencem a les 9:00 en pujada continua cap a Torre Baró fins el coll de la ventosa on hi havia l'avituallament. Hi ha alguns corriols i trams de pujada forts. Passem en 51'15'' (Qm 4,5 aprox).

A partir d'aquest punt baixada forta pel camí de St. Llàtzer , Plaça Karl Marx , Parc Central de nou barris , Passeig Valldaura sense problemes fins el complex esportiu de Trinitat Vella.

Temps final 1h28'44'' a 6,76 Qm/h. Un bon "escalfament" per demà.

Diumenge 17/10/10

Avui es la gran prova i toca matinar. Em llevo a les 5:00 per esmorzar i preparar l'equipament. A les 7:00 agafem el bus al Parc de la Trinitat Vella que ens porta fins el Coll de Parpers a La Roca del Vallés.
La prova d'avui es un recorregut de muntanya per la Serra de Marina i Litoral amb una considerable distancia de 30 Qm , la mes llarga que mai he fet de una tirada.

ITINERARI

Parc de la Trinitat (tram neutralitzat que es fa amb autocar), coll de Papers ( La Roca del Vallès) (inici del tram a peu), Camí de Parpers a Orrius, pista a la dreta, bosc de Can Païssa, Sant Bartomeu de Cabanyes (CPA), can Tarrascó, cal Camat Vell, la Roca d'en Toni (CPA), coll de Cal Boquet, can Bernadó, mirador de la Cornisa (CPA), coll de Can Gurguí, coll de Clau, coll de Pau Arenes, turó d'en Cabús, coll de la Font de Cera, Alella Park (CPA), coll sota turó Galzeran, colònia Bosc, coll de Montalegre (CPA), coll de Fra Rafel, coll de la Jeia d'en Pujol, coll de la Coscollada , coll de la Malesa , collet de la Vallençana , Urb. Vallençana, coll de les Ermites (CPA), pista Singerlin, c. Marcel·lí Calvet, av. Ramon Berenguer IV, av. Pallaresa, parc d'Europa, riu Besòs, pont de Santa Coloma (unió amb els itineraris de 10 i 20 km ), pg. Santa Coloma, parc de la Trinitat i Complex Esportiu Municipal Trinitat Vella.

M'acompanyen la Carme i en Jordi. L'objectiu es intentar fer-la el més ràpid possible per tant caminarem a les pujades fortes i correrem la resta.
Sortim a les 7:30 en punt encara es negre nit. Fa fred, uns 10 ºC, però aviat entrarem en calor. Passem el primer punt de control de pas i avituallament (CPA) al Coll de Sant Bertomeu de Cabanyes en 35'05''. Aprofitem per fer foto a l'església romànica del segle XI. Continuem i veiem la sortida de sol espectacular al municipi d'Òrrius.

Passem el segon CPA al dolmen de la Roca d'enToni a les 8:40, portem 1h10' i tot just hem fet 8 Qm's !!. Continuem fins el tercer CPA del Mirador de la cornisa de Teià situat al Qm 11 aprox (1h40') on hi ha una vista impressionant del Maresme.

En poc mes de 30 ' arrivem al CPA 4 situat a Alella Park Qm 15 (2h11'). Tot controlat , el recorregut es de forts desnivells però anem dosificant i recuperant forces als avituallaments que estan molt be. El tros fins el Coll de Montalegre CPA 5 (Qm 20 aprox) el fem en 40'. Arribem a les 10:20 i ja portem 2h51'. Continuem pel Coll de Vallençana fins el sisè i últim CPA el Coll de les Ermites on ens reben fent fotos. Aquest tros ha estat durísim i hem trigat 53'42 '' en fer-lo. Portem uns 25 Qm i 3h45' de marxa. Hi han unes vistes espectaculars de la Ciutat de Badalona i Barcelona.

A partir d'aqui, per fi baixada fins el Riu Besòs per creuar-lo pel Pont de Santa Coloma fins el complex esportiu de Trinitat Vella.

Gràcies companys  !!

Això està fet 30 Qm en 4h19'29''. Son les 11:49.