domingo, 16 de abril de 2023

Camí de Sant Jaume Francés 2023

Dels dies 13 al 24 tenia previst fer el segon tram del Camí de Sant Jaume Francès, malauradament l'ingrés a l'hospital del tiet ha fet canviar tot el pla i he hagut de tornar a casa tot just començar. El dia 12 em vaig desplaçar amb tren fins Burgos, lloc on vaig acabar a l'Octubre del 2022. 

  • Etapa 13 Burgos - Hontanas 31,9 Qm 

Etapa llarga i bastant plana. He sortit a les 8:00 de Burgos a 2ºC, sol i vent. La sensació es de moltíssim fred. Llarg recorregut urbà fins la sortida de Burgos. He passat per Tardajos amb 2h16' i 11,4 Qm. 


Al sortir de la població el vent en contra encara era més fort i he començat a contemplar la immensitat de la meseta. Continuació per Rabé de las Calzadas fins la Fuente de Praotorre on he esmorzat a les 3 h de marxa i 15 Qm.

Continuació cap a Hornillos del camino amb la baixada de Matamulos. Espectacular vista des del mirador del camí amb els camps de blat color verd intens. Continua el fred intens i el vent i he d'afluixar el ritme. 

Camí de Hornillos del camino

He passat Hornillos en 4h16' i 21,4 Qm. Darrer tram llarg amb més de 10 Qm sense pobles fins arribar a descobrir Hontanas amagat en una vall.

Arribada a Hontanas

Acabo la etapa en 6h23' i 31,9 Qm que amb les aturades fan un total de 7 h !! . He fet 43339 passes

Dades del Garmin

L'Hostal Fuentestrella força correcte i en Luís molt amable en tot. Poca cosa a fer en un petit poble d'uns 20 habitants a l'hivern. El seu nom ve de Fontanas pel seu gran nombre de fonts.

A mitja tarda em truca la Isabel per avisar-me que el tiet es a urgències del Clínic. Òbviament no puc continuar i em dedico a re-organitzar la tornada per demà

  • Etapa 14 Hontanas - San Antón - Hontanas 11,4 Qm 
Aprofito que el tren de tornada no surt fins les tres de la tarda per anar a les ruïnes del Monasterio de San Antón (Municipi de Castrojeriz) que es a 5,5 Qm .
Ha estat plovisquejant per la nit i hi ha força humitat. No fa tant fred com ahir i el vent també ha afluixat.
Surto a les 9h26 amb 7ºC i en 1h05' ja soc allí. El lloc es impressionant.

Monasterio de San Antón


Aprofito per posar el darrer segell de la credencial i torno pel camí d'anada desitjant "Buen Camino" al munt de peregrins que em vaig trobant.
Arribo de nou a Hontanas en 2h10' i 11,4 Qm que amb les aturades fan un total de 2 h 30'. Avui només he fet 15102 passes.


Aprofito per dinar una mica a l'hostal i tot seguit em recull el Jaime amb el taxi que em porta a l'Estació Rosa Manzano de Burgos.
El tren arriba amb retard i en 7h30' torno a ser a Barcelona. Això s'ha acabat però a l'Octubre continuarà


No hay comentarios: