domingo, 28 de junio de 2015

VIª Marxa Puja i Baixa

Tercera participació consecutiva aquest matí a la  Marxa Puja i Baixa molt ben organitzada pel Club Excursionista Els Perduts de Begur.
M'he llevat aviat, a les 6:15, per esmorzar i desplaçar-me des de Pals fins a Begur.

Trobada amb els meus amics i companys de Blue Line (Evasion Runnig) Silvia, David Fernandez, Juan Antonio, Monica i David Manau. I també amb el meu amic de corredors.cat PereBoss que l'ha fet caminant.
L'objectiu ha estat fer-la el mes ràpid possible però gaudint del paisatge i sense fer-nos mal en alguna caiguda.
Recorregut d'uns 15 Qm pels voltant de Begur per camins de ronda, GR-92 i senders locals. Aquest any sortint en sentit contrari als anys anteriors i passant per noves cales.

Dia de sol i calorós amb 22 ºC . Perfil trenca-cames que posa el pel de punta només mirar-lo !.

Hem sortit a les 8:00 en punt de la Plaça de la Vila de Begur on també era l'arribada en direcció al camí de l'aigua des d'on hem agafat un corriol fins el camí d'Es Valls, pinedes i alzinars del Mas Trencat, les Vinyes d'en Matilde i els Torradors  fins arribar al cim de la Font de la Bruixa. Un autèntic sorral trenca cames amb uns quants embuts provocats en gran part pels caminadors que han començat abans d'hora. Baixada pel Sa Punta fins a l'aparcament de la Platja del Racó per arribar a l'Illa Roja.

Cala Illa Roja

Tot seguit pel camí de ronda fins Sa Riera (Qm.6) on hi havia el primer avituallament amb líquid, fruita, galetes i fruits secs. Temps de pas 1h01'30''
Continuació cap al Port d'Es Pi i pujada cap el Puig Rodó, balcó privilegiat de la Costa Brava i l'Empordà. Temps 1h38'19''. En aquest tram he patit una caiguda sense massa importància (unes quantes esgarrapades).

Mirador Puig Rodó

Un cop a dalt baixada força complicada cap a S'Antiga i pel camí de ronda cap a  Aiguafreda i Sa Tuna (Qm.11) on hi havia el segon avituallament. Temps 2h09'34''.

Aiguafreda

Des de Sa Tuna forta pujada cap a Begur pel corriol d'Es Quinze i cap al Mas d'en Pinc (Qm.13,5) on hi havia el tercer avituallament. Temps 2h41'11''. Sortint de l'avituallament ens han fet la foto oficial a tots els participants. Des d'aquí habitual traca final amb la pujada a l'emblemàtic Castell i baixada fins a la Plaça de la Vila on ens han donat un bon entrepà de pernil.

Vista des del Castell de Begur

Dades de la marxa

• Distància : 15 Qm
  • Temps final de 2h56'11''
  • Desnivell : 552 m+ / 550 m - (Alçada máxima 252,4 m)
Fotos aquí

Una autèntica prova de trail running en un meravellós entorn a la Costa Brava. Tot i la duresa del recorregut m'ha encantat .