lunes, 2 de marzo de 2009

Marató de Barcelona

Aquest cap de setmana ha estat de dedicació quasi exclusiva a les activitats entorn de la Marató de Barcelona.

El dissabte vaig fer la "Breakfast Run" (Cursa del esmorzar) en la que vam fer els últims 4 Quilòmetres de la Marató de Barcelona 92 amb triomfal final al Estadi Olímpic. Vam gaudir de la presencia d'en Abel Antón bicampió del mon de marató a Atenas 97 i Sevilla 99.


Va estar una cursa no competitiva on es tractava de gaudir de la companya de molts atletes , entre ells el meu amic Sergi .
El temps final, però , no va estar malament 19'26''.
Acabada la cursa vam fer "l'esmorzar" i visitar la Marató Expo.

El diumenge va ser el gran dia , la veritat es que per a mi era com un entrenament de 15 Qm's però el gran ambient i la "responsabilitat" de acompanyar al meu amic Joaquim va fer que estigues força nerviós.
El dia va sortir tapat amb una mica de plugim, ideal per córrer. Vaig anar al Qm 7 , a la Travessera de Les Corts, per tenir un primer contacte amb la cursa i animar. Tots els companys de corredors.cat van passar en aquest punt força animats , els hi faltaven per acabar 35 Qm's !!

A continuació em vaig desplaçar al Qm 27 des d'on vaig acompanyar en Joaquim fins la Meta (15 Qm's).

L'objectiu era de ajudar-lo a baixar de les 4 h en la marató i ..... ho vam aconseguir.
Al pas del Qm 27 ( quan jo vaig començar) ja anava a ritme per sota de les 4 h , es tractava dons de donar-li suport durant els quilòmetres mes durs a fi de mantenir lo fins el final.
Del Qm27 al 37 vam seguir a aquest ritme , es a dir superant "el mur" sense problemes i gaudint de l'espectacular animació al llarg del recorregut .



L'ultim 5000 m vam apretar una mica a un ritme de 5'19'''/ Qm per acabar en un excel·lent temps final 3h55'54'' (21 minuts menys que l'any passat).

Felicitats Joaquim !


Els "meus" 15 Qm's els vam fer en 1h23'07'' . Ritme 5'32''.

1 comentario:

marisa dijo...

Molt bé Ramón !
Quina progressió tan espectacular que estàs fent!
Jo, per la meva part, correré diumenge que vé una cursa a Vilanova, per la muntanya, però bastant plana, entre vinyes i altres zones de cultiu. Al acabar donen una magnífica botifarra a la brasa amb pa amb tomàquet, boníssima. A veure si t'animes.
Salutacions
Antoni Ferret