domingo, 4 de febrero de 2024

12ª Marxa dels Castells del Baix Gaià

Nova participació a la Marxa dels Castells del Baix Gaià aquest matí

A les 6:45 m'he desplaçat amb la Carme i l'Hector a Altafulla on hi havia la sortida i l'arribada. Dos opcions de fer la prova Trail i Trekking i dos circuits: 17 Qm i 27 Qm. Nosaltres hem fet el Trekking llarg i l'Hector el Trail

Castell d'Altafulla

La Marxa uneix els Castells de Tamarit, El Catllar, La Riera (Castellot), Ferran i Altafulla, tenint com a eix vertebrador la llera del Riu Gaià. Recorregut de mar i muntanya pel terme municipal amb un perfil trenca-cames que espanta una mica

Dia magnífic amb sol i a primera hora uns 6ºC de temperatura. Hem sortit amb la Carme a les 9:05 en punt del Castell d'Altafulla

Sortida
Foto. Blanca de la Sotilla

Tram inicial en direcció cap el mar per continuar per la platja fins el Castell de Tamarit (Qm 2,6). Malauradament aquest any hem passat just pel costat.

Tot seguit hem girat per endinsar-nos cap el interior seguint la llera del Gaià fins el Castell de Ferran (Qm 5). Pujada cap a la Pedrera Romana de El Mèdol, un lloc espectacular que hem recorregut breument. Primer avituallament al Qm 6,7 amb petits entrepans, begudes fruita, xocolata , fruits secs, coca i DOTS (uns donuts de color taronja que no han tingut massa èxit). Forta pujada per un pedregar cap a la torre de guaita de Sant Simplici (Qm 8,8). Vistes espectaculars de 360º.

Sant Simplici

Hem fet la tradicional foto i continuació amb un puja i baixa continuo força dur. Al Qm 10 bifurcació dels circuits de 17 i 27 Qm.

En alguns trams de baixada o plans hem aprofitat per córrer una  mica i estirar musculatura. Pas per l'espectacular Castell de El Catllar (Qm 14) amb un tram passant pel fossar i tot !! En aquest punt han allargat el recorregut de l'any passat fent-lo encara més dur. Al Qm 16,6 ens hem retrobat amb el riu Gaià que baixa gairebé sec. Mes endavant hem fet el segon avituallament a la Torre d'en Guiu amb begudes fruita i fruits secs.

Tot seguit hem anat cap a l'Ardenya (Qm 20) per continuar amb més puja i baixa fins el tercer avituallament (Qm 24) amb petits entrepans, begudes fruita, xocolata , fruits secs , coca i més DOTS.

Més endavant hem passat pel Castellot i darrers metres en baixada per arribar de nou al Castell d'Altafulla.

Temps final 5h18' que incloent 26' de les aturades als avituallaments i per fer fotos surt un total de 5h44' D+ 485 m. Ha estat dur però ha valgut la pena.

Arribada
Foto. Blanca de la Sotilla

La distància segons el Garmin ha estat més llarga de la oficial 28,26 Qm

Dades del Garmin

Àlbum de fotos de la Carme

En acabar la marxa, retrobament amb l'Hector i merescuda botifarra a la brasa, cerveseta i café per recuperar forces.

Moltes gràcies Carme i Hector per la companyia, ha estat molt bé ❤️

Bona organització de l'Ajuntament d'Altafulla amb la direcció tècnica de Running Solutions