domingo, 28 de enero de 2024

26ª Marxa del Terme

Després de cinc anys, avui he tornat a Sant Fruitós del Bages per participar a la Marxa del Terme.

Hem sortit de casa a les 6:15 amb la meva amiga Carme per desplaçar-nos en cotxe fins Sant Fruitós.

Marxa molt ben organitzada pel grup excursionista Posa't en marxa amb dos recorreguts, el curt de 15,4 Qm, i el llarg de 25 Qm que es el que hem fet nosaltres.

Dia fred a primera hora a Sant Fruitós, uns 3ºC, però que ha anat pujant de temperatura a mida que ha anat sortint el sol.

Abans de la sortida hem fet el tradicional primer avituallament a base de coca i mistela al Parc del Bosquet.

Hem sortit a les 8 en punt amb el só de la traca, un clàssic de la sortida. Recorregut inicial força pla amb molts participants i primer control de pas i avituallament a l'aparcament de Saltamos Village, al Qm 3,5. He agafat un donut i he passat del caldo Aneto que no em venia gens de gust.

Continuació en direcció a l'Ermita de Santa Anna de Claret fins arribar a Mas Casa Coll (Qm 8,6) on hi havia el segon control de pas i l'esmorzar a base de entrepà de pa amb tomàquet i botifarra a la brasa. També hem fet un tallat però hem passat de les "alegries"

Mas Casa Coll

Aviat hem trobat la separació dels recorreguts llarg i curt. Tot seguit, hem passat per un magnífic tram de la sèquia que va de Balsareny a Manresa.

Sèquia

Pujada forta pel Torrent de la Sala, Serrat dels Morts, pla dels Abadals, Roure Gros per arribar al darrer avituallament i control de pas al Qm 17. Hem agafat una mica de xocolata i begudes .

A partir d'aquí tornada fàcil cap el bosc de les Olzinelles, Mas de les Oliveres per passar pel costat de la Torre de Santmartí , travessar Sant Fruitós i arribar de nou al Parc del Bosquet per completar els 24,1 Qm en 4h40' que incloent 42' de les aturades als avituallaments surt en 5h22'.

A l'arribada obsequi pels participants, musica i coca per picar

Parc del Bosquet

Cinquena Marxa del Terme al sac, ha estat una bona marxa i millor companyia  ❤️

Dades del Garmin

Àlbum de fotos de la Carme