sábado, 30 de marzo de 2024

Pujada Bagà - Coll de Pal


Aquest matí he participat a la mítica Pujada de Bagà a Coll de Pal  molt ben organitzada pels Amics del Atletisme de Bagà. Coneixia aquest veterana cursa des de fa molts anys però no tenia previst fer-la per la seva duresa. Al final m'he decidit al poder sortir amb el grup de més lents una hora abans.

Perfil de la cursa

Gràcies al meu amic TeteXavi que estava inscrit i no la podis fer em vaig inscriure a última hora just canviant el nom.

A les 5:40 ens hem desplaçat amb el cotxe de la Luz fins Ripollet on ens esperava en Mario per anar plegats fins Bagà. Hem arribat a les 7:45 amb temps de recollir el pitral i esmorzar una mica.

Ha sortit un dia magnífic de sol però fred, voltant el 5ºC. Bona inscripció amb 88 participants, molt més que en anys anteriors. Tres llebres de corredors.cat i uns quants companys com la Olga, Vicenç, Tonivet, Seneca, Kiske, Manel i Er Paco, apart dels meus amics Luz Marina, Mario i Pere Boss amb qui he fet tota al pujada. 

Recorregut lineal de 19,790 m d'asfalt per la carretera BV-4024 amb sortida a la Plaça del Raval al centre de Bagà, punt de sortida de la Ultra Pirineu i arribada al Coll de Pal a 2106 m.s.n.m.


Hem sortit a la 8:30 en punt un total de vuit corredors, el Manel s'ha perdut la foto 😉. Des dels primers metres per dins del poble ha quedat clar que seria pujada tota l'estona. He decidit no trotar gens i anar amb el meu amic Pere. Als 600 m hem agafat la carretera que no hem deixat fins l'arribada.

Paisatge magnífic de muntanya que hem pogut gaudir durant tot el recorregut. Hem anat a un ritme regular i força ràpid de 10'30''/Qm

Mirador de la Devesa (Qm 12)
Foto : Montse (Organització)
3h00'00'' (Qm 17)

Als darrers 2 Qm s'ha anat tapant i ha començat a fer fred. En aquest tram hem avançat a un parell de corredors per arribar en un Temps final de 3h29'19'' lloc 84

Arribada


En arribar ens hem hagut de tapar ràpidament amb un fred intens a causa del vent i els 0ºC de temperatura. Entrepà de botifarra i fruita per tothom. Visita al monòlit en record de la nostra amiga Helena No surrender  ❤️ i cap a dins l'autocar que ens ha baixat de nou a Bagà.

Ha estat dur com era d'esperar però ha valgut molt la pena. Em quedo amb la frase de l'Helena Coll de Pal, es per valents !!! 

Per acabar m'he quedat a dinar amb en Mario, Pere, Manel i la Luz Marina. Hem passat una molt bona estona xerrant i rient. 

Moltes gràcies Pere per la companyia !!

No hay comentarios: