domingo, 5 de febrero de 2023

11ª Marxa dels Castells del Baix Gaià

Aquest matí hem tornat a fer la Marxa dels Castells del Baix Gaià

A les 7:00 m'he desplaçat amb la Carme a Altafulla on hi havia la sortida i l'arribada. Dos opcions de fer la prova Trail i Trekking i dos circuits: 17 Qm i 27 Qm. Nosaltres hem fet el Trekking llarg .

La Marxa uneix els Castells de Tamarit, El Catllar, La Riera (Castellot), Ferran i Altafulla, tenint com a eix vertebrador la llera del Riu Gaià. Recorregut de mar i muntanya pel terme municipal.

Castell d'Altafulla

Dia magnífic amb sol però ventós a primera hora i uns 5ºC de temperatura. Hem sortit a les 9:10 en punt del Castell d'Altafulla en direcció cap el mar per continuar per la platja fins el Castell de Tamarit (Qm 2,5)

Castell de Tamarit

Tot seguit hem girat per endinsar-nos cap el interior seguint la llera del Gaià fins el Castell de Ferran (Qm 5).  Pujada cap a la Pedrera Romana de El Mèdol, un lloc espectacular. Al centre de la pedrera s'alça una agulla de pedra no excavada. Primer avituallament passat el Qm 7 amb begudes fruita, xocolata , fruits secs i un pastis tipus donut farcit de xocolata boníssim. Forta pujada per un pedregar cap a la torre de guaita de Sant Simplici (Qm 8,8).

A dalt, vistes espectaculars que ens vam perdre al 2020 pel mal temps

Sant Simplici

Continuació amb un puja i baixa continuo força dur. Al Qm 10 bifurcació dels circuits de 17 i 27 Qm. En alguns trams de baixada o plans hem aprofitat per córrer una  mica i estirar musculatura. A El Catllar (Qm 14) hem fet el segon avituallament amb una coca molt bona.

Castell del Catllar

Tot seguit hem anat cap a l'Ardenya (Qm 17,3) per continuar amb més puja i baixa fins el tercer avituallament (Qm 20,5). Una mica més endavant hem passat pel Castellot i darrers metres en baixada per arribar de nou al Castell d'Altafulla.

Temps final 4h16' que incloent 20' de les aturades als avituallaments i per fer fotos surt un total de 4h36' D+ 380 m. Ha estat dur però ha valgut la pena.

La distància segons el Garmin ha estat més curta de la oficial 24,63 Qm

Arribada

Dades del Garmin

Àlbum de fotos de la Carme

En acabar la marxa i per recuperar forces entrepà de botifarra a la brasa, cerveseta, fruita, coca i cafè

Moltes gràcies Carme per la companyia, ha estat molt bé ❤️

Bona organització de l'Ajuntament d'Altafulla amb la direcció tècnica de Running Solutions