martes, 4 de abril de 2023

Caminada del Llobregat al Besòs

2/4/23 Molins de Rei - Pg. Pujades

Avui he fet amb els meus amics Carme, Pere i TeteXavi el primer tram de la caminada del Llobregat al Besòs per la Via Augusta, quarta prova de Barnatresc del 2023, en format presencial.

Dia de sol amb ratxes de vent i 8ºC. Recorregut de 20 Qm molt pla amb sortida a Molins de Rei i arribada al Pg. Pujades

Recorregut : Molins de Rei (parc del Pont de la Cadena), c. Josep Folqué, pl. del Pont de la Cadena, c. Canal de la Infanta, c. Raseta, c. Felip Canalies, pista entre camps de conreu, pas soterrani sota la E-90, camí del Llobregat (1), aiguamolls de Molins de Rei (2), torrent del Terme, pas sota la B-23, canal Col·lector (3), AVE gir a l’esquerra, pas sobre la E-90, pista entre camps de conreu, c. Maria Tarridas (Sant Joan Despí), av. Barcelona (pas), carretera de Sant Joan Despí (BV-2001), pl. Mary Santpere (Cornellà de Llobregat), pl. de l’Estació (4), av. dels Alps, carretera de l’Hospitalet (B-200), c. Major, Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat (5), c. Enric Prat de la Riba, pas sota les vies del tren, c. Santa Eulàlia, Santa Eulàlia de Provençana (6), rambla Badal/Constitució (pas i avituallament) (Barcelona), c. Constitució, c. Gavà, carretera de la Bordeta, pl. Espanya (7), av. Paral·lel, av. Mistral, c. Tamarit, mercat de Sant Antoni (8), c. Urgell, c. Sant Antoni Abat, pl. del Padró, c. Hospital, c. Boqueria, c. del Call, pl. Sant Jaume, baixada Llibreteria, c. Boria, pl. de la Llana, c. Carders, placeta Marcús, c. Assaonadors, c. Princesa, pg. Picasso i pg. Pujades.

Hem quedat a les 9:15 amb la Carme a la Estació de Sants per agafar el tren cap a Molins de Rei. Al tren ens hem trobat amb en Pere i el Xavi. Després d'un bon retard hem arribat a Molins de Rei i tot seguit hem començat la caminada. Ens hem reunit uns 200 caminadors per fer l'opció mitjana (20 Qm) que es la que he fet jo i la llarga de 30 Qm que es la que han fet els meus amics. Hem sortit finalment a les 8:27. Itinerari sense cap dificultat cap el Parc Fluvial de Molins de Rei per seguir la llera del Llobregat durant sis Qm.

Llera del Llobregat

Al Qm 7 hem girat cap a Sant Joan Despí i al Qm 8 hem fet un petit avituallament d'aigua a la Avinguda de Barcelona. Temps 1h33'.
Continuació per Cornellà i L'Hospitalet. Hem passat per Can Mercadé al Qm 11 i al creuar la Rambla Badal hem fet el segon avituallament amb una barreta energètica Qm 15,3 / 3h00'.
Per la carretera de la Bordeta hem arribat a la Plaça Espanya i amb moltíssima gent, ens hem endinsat cap el Barri Gòtic fins el Pg. Pujades on he acabat la caminada.

Temps 4h11', distància real 20,6 Qm que amb les aturades ha representat un temps total de 4h22'

Arribada Pg. Pujades

Àlbum de fotos  de la Carme.

Al arribar entrepà de fuet per celebra-ho !. Ha estat un bon entrenament i en molt bona companyia ❤️

4/4/23 Pg. Pujades - Badalona

Continuant la caminada de diumenge, avui he fet amb la Luz Marina el segon tram en format virtual a realitzar durant els dies 3 i 16 d'Abril amb l'app de l'organització i sense senyalització.
Dia de sol amb 9º C. Recorregut de 10,5 Qm molt pla amb sortida al Pg. Pujades a Barcelona i arribada a la Pl. Pompeu Fabra a Badalona

Recorregut : Pg. Pujades, c. Pere IV, av. Diagonal, parc Centre del Poblenou (1),c. Veneçuela, jardins Rosa M. Arquimbau, c. Cristóbal de Moura, Creuament rambla Prim (pas), Mercat del Besòs (Sant Adrià de Besòs), c. Cristóbal de Moura, riu Besòs (2) (pont Cristóbal de Moura), c. Torrassa, rambla Catalunya, av. Corts Catalanes, av. Marquès de Mont-roig (Badalona), pl. Roja (3), pl. Països Catalans, c. Francesc Macià i pl. Pompeu Fabra (Badalona).

Hem quedat a les 8:15 amb la Luz Marina i ens hem desplaçat al Pg. Pujades per començar la caminada a les 8.45. Itinerari sense cap dificultat pel Poble Nou i Sant Martí malgrat que xerrant hem tingut una distracció en agafar el carrer Pere IV i hem hagut de recular uns quants metres 😡

Hem creuat el Besòs pel pont de Cristòfol de Moura

Tot seguit entrada a Sant Adrià del Besòs continuant cap a Badalona per la llarga Av. Marquès de Mont-Roig fins el punt d'arribada a la Pl. Pompeu Fabra a Badalona.

Temps 2h29', distància real 11,29 Qm

Amb Luz Marina
Pl. Pompeu Fabra

Avui ens hem sortit del recorregut unes quantes vegades i hem fet 800 m de més. Ha estat una bona caminada en bona companyia.