viernes, 15 de abril de 2022

Caminada a Vallcarca - Sant Genís dels Agudells

Aquest matí he fet la caminada a Vallcarca - Sant Genís dels Agudells, quarta prova de Barnatresc del 2022, en format virtual a realitzar durant els dies 11 i 24 d'Abril amb l'app de l'organització i sense senyalització. Avui en solitari ja que la Luz Marina que sovint m'acompanya es a Boston per córrer la Marató el proper dia 18.

Dia primaveral amb sol i 15ºC. Recorregut força costerut de 11,5 Qm amb sortida i arribada als Jardins Esteve Terrades (Vallcarca).

Recorregut : Jardins Esteve Terrades, c. Josep Jover, av. Vallcarca, c. Gustavo Bécquer, c. Baró de la Barre, pg. Mare de Déu del Coll, c. Cardedeu, c. Castellterçol, parc de la Creueta del Coll, pg. Mare de Déu del Coll, camí Vell del Coll, c. Sant Dalmir, pl. Boyeros, c. Sigüenza, pl. Pastrana, c. Sacedon, c. Dante Alighieri, c. Sant Genís, jardins dels Garrofers, c. Cortada, av. Martí Codolar, c. Pare Mariana, els Mistos, av. Vidal i Barraquer, c. Jorge Manrique, pont sobre el pg. de la Vall d’Hebron, pg. Vall d’Hebron, c. Paulo Freire, Jardins de Marià Cañardo/Velòdrom d’Horta, av. Arturo Mundet, Palau i Jardí de les Heures, c. Hipàtria d’Alexandria, c. Harmonia, c. Vayreda, Jardins de Montbau, c. Poesia, Jardins de Pedro Muñoz Seca, c. Arquitectura, c. Natzaret, c. Saldes, Sant Genís dels Agudells, pl. Madrona Prat, av. Elies Pagès, c. Costa Pacheco, pl. Font del Roure, escales, c. Cànoves, c. Natzaret, parròquia del Sant Crist, pg. Vall d’Hebron, c. Josep Rosich, c. Esteve Terrades i jardins Esteve Terrades.

He sortit a les 9:15 amb una bona pujada fins el Parc de la Creueta del Coll on hi ha la famosa escultura l'Elogi de l'Aigua de Chillida de 50 tones de pes suspesa sobre una làmina d'aigua i suportada per quatre cables d'acer

Parc de la Creueta del Coll

Baixada cap el Carmel per tornar a pujar de nou cap el velòdrom d'Horta. En el camí, com a la Caminada a Horta - Guinardò del Febrer, he tornat a passar al costat dels Mistos, escultura d'acer pintada en colors vius que es va inaugurar al 1992 al costat de la zona olímpica de la Vall d'Hebrón.

Els Mistos

Arribant al Velòdrom he passat pels Jardins de Marià Cañardo on hi ha un poema visual de Joan Brossa amb una representació de la vida a través de una enorme lletra A. Continuació fins els Jardins del Palau de les Heures (Qm 6,6) que estava tancat i he hagut de voltar. Com ajuda addicional a la app de Barnatresc he utilitzat també Oruxmaps en alguns llocs on hi havia dubtes per on anar. Curta baixada pels Jardins de Montbau i de Pedro Muñoz seca on hi ha un gran mosaic de 2,53 m d'amplada per 1,90 m d'alçada representant el plano del barri de Montbau al 1966.

A partir d'aquí, dura pujada a Sant Genís dels Agudells a 284 m.s.n.m. amb la seva Parròquia que sembla d'un poble fora de la ciutat

Sant Genís dels Agudells

En arribar a la Plaça font del Roure gir gairebé de 180º per tornar per l'altre costat de la vall en forta baixada fins els jardins Esteve Terrades a Vallcarca

Temps 2h33', distància 11,8 Qm , D + 317 m

Ha estat sens dubte la caminada mes dura d'aquest any. La Luz Marina em va avisar de importants problemes de geo-localització per seguir el recorregut en alguns trams però jo no els he tingut. Al Maig cinquena prova Ruta de l'Olimpíada Cultural amb 15,8 Qm.