domingo, 13 de marzo de 2022

Unirun


Aquest matí he tornat a fer la Unirun, la cursa de les universitats catalanes que enguany celebra la seva vuitena edició.
Competició en que a més participar de forma individual, el corredor s'ha d’identificar amb una de les 12 Universitats catalanes. Com a curiositat cada universitat porta una samarreta de diferent color i personalitzada amb el seu nom. Jo m'he inscrit per la UPC.

Bona organització de Gaudium Sports i patrocini de Adidas, tota una garantia.


Dia mig nuvolat amb una temperatura de 11ºC.  Gran ambient universitari amb 5000 inscrits, molts d'ells fent la primera cursa. També uns quants veterans habituals a les curses.

He sortit a les 9.30 en punt amb la idea d'agafar un bon ritme. Recorregut inicial estret i amb molts corredors avançant com boixos. A continuació tram de terra i alguns bassals per la pluja d'ahir. Malgrat això, he passat el Qm 1 prou bé en 5'42''. Alguns girs que han aprofitat molts per fer un munt de retallades. A la Av. Litoral, he fet el segon Qm també prou bé en 5'47''. Cap el Qm 2,5 m'ha passat la meva amiga Teresa (video abaix).

Recorregut de 5 Qm força pla fins la pujada pel pont sobre el Port del Fòrum Qm 4, única pujada destacable. En aquest tram he tingut problemes en controlar les pulsacions per sota de 125 i he hagut d'afluixar força caminant uns metres.

Pont del Fòrum
Foto : David Patán (Blogmaldito)

Passat el pont, baixada fàcil fins la meta.

Foto: Pako Beer

Espectacular arribada amb un munt d'arc inflables i l'Alberto Montenegro dient el meu nom. Temps final 29'55'' lloc 2508 a ritme de 5'59''/Qm.


Video  Go ProTeresa Min 13:48 - 14:15
Video Pako Beer Min 22.17 - 22:26

Finalment la pluja ens ha respectat. Han entrat darrera meu més de 1300 corredors la majoria molt més joves que jo. No em puc pas queixar.

La copa de campions de la Unirun 2022 la ha guanyat la Universitat de Barcelona (427 punts) , la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) 2ª (760 punts) i la Universitat Pompeu Fabra 3ª (815 punts)

No hay comentarios: